Тази статия има за цел да обобщи изследвания по тази тема; анализират, отразяват и обсъждат по-ранни изследвания върху играта и ученето, като използват няколко емпирични примера; и да определи какво представлява подходящ образователен подход по отношение на войната и оръжията в рамките на заведение за образование и грижи в ранна детска възраст (ECEC). Това се постига чрез поставяне на феминистките теории за мъжествеността (Connell, 2005; Kimmel, 2008) до социалните семиотични мултимодални теории за създаване на смисъл и учене, за да се опитаме да разберем аспектите на фокус (Kress, 2010, Kress & Bezemer, 2016). Изследователският въпрос беше: Как може създаването и използването на военни играчки и игра с оръжия от момчетата да се разбира от гледна точка на създаване на смисъл в среда на ECE? Може да се каже, че момчетата в двата емпирични примера, представени в статията, използват елементи на обучение; те говорят, обсъждат, обясняват, спорете и създайте игра, около оръжия и готварство. Една от темите е призната от институцията ECE, една от темите не. Начинът, по който се показват режимите, може да бъде свързан с пола на децата, докато момчетата, показващи военни играчки и игри с оръжия, изглежда не се вписват в контекста.


Когато говорим за военна игра и военни играчки, комбинирани с детска игра, много хора автоматично ги свързват с играта на момчета. В някои отношения това се счита за логика на здравия разум: момчетата играят с военни играчки; те играят, използвайки оръжия играчки и създават смисъл около въпроси, свързани с войната по различни начини. Тази статия има за цел да обобщи изследвания по тази тема; анализират, отразяват и обсъждат по-ранни изследвания върху играта и ученето, като използват няколко емпирични примера; и да определи какво представлява подходящ образователен подход по отношение на войната и оръжията в рамките на заведение за образование и грижи в ранна детска възраст (ECEC).


Комбинацията от момчета, играчки с оръжия и военна игра може да се тълкува като форма на игра, свързана с пола (т.е. игра, свързана с момичета и момчета), която в тази статия също е свързана с артефакт (т.е. играчка). Това е изследвано и изследвано от учени по различни начини (вж. Davies, 2003 ; Delaney, 2016 ; Eidevald, 2009 ). За сравнение, никакви научни статии и анализи не са изследвали йерархизацията на свързаните с пола игрови дейности в ранното детско образование (ECE), с морала на полааспекти в ума и в ситуации, при които играта с оръжия често се поставя на по-ниска позиция в йерархията, като е забранена. Йерархизацията на играта в отделенията за ОГРДВ засилва у децата убеждението, че някои видове игри са по-добри от други, което води до включването на първите като „истинска“ игра за ОГРДВ.


Що се отнася до нормите, свързани с пола, проучванията изследват как учителите в ОГРДВ имат различни очаквания за действията и поведението на децата въз основа на техния пол и как тези норми са видими в ОГРДВ и следователно в детските игри (вж. напр. Eidevald, 2009 ; Hellman, 2010 ; Månsson, 2010 г.; Odenbring, 2010 г. ). Ейдевалд ( 2009 г) показаха например, че учителите несъзнателно изглежда реагират и съдят момичета и момчета въз основа на дискурсивни предположения, че те са фундаментално различни. Отделенията за ОГРДВ са организации, в които преговорите за пола се провеждат чрез използване на комуникативни методи и многоизмерно социално позициониране; въпреки това, от гледна точка на пола, тези процеси и позиции понякога могат да бъдат противоречиви (Davies, 2003 ; Kress, 2003 ; Paechter, 2003 , 2007 ).


Концепцията за йерархията на играта се обсъжда допълнително в емпиричната част на настоящия документ. Игрите с оръжия и военните играчки изглежда символизират аспекти на света, които се възприемат като непривлекателни. Както казва Дилейни ( 2016 ), това са аспекти, които ни напомнят за страховете и неразгаданите мисли, които имаме по този въпрос, като по този начин водят до изключването на военни игри и оръжия от ОГРДВ. Тези аспекти на света, които присъстват в реалността, често се оставят настрана в практическото ежедневие на децата в ранна детска среда.

Вижте още: Топ 10 играчки които ще занимават децата ви по цял ден

https://toymag.bg/blog/idei-za-igrachki